×

Magjia e ngjyrave dhe ndjenjat që na shkaktojnë

Magjia e ngjyrave dhe ndjenjat që na shkaktojnë

· 2 · 2493

  • Postime: 22764
  • Gjinia: Mashkull
M A X
ne: 01-01-2010, 00:53:05
Ngjyrat vërtet kanë një ndikim të pamohueshëm në gjendjen tonë emocionale dhe atë mund ta ndjeni çdo ditë. Humori juaj nuk është i njëjtë në një ambient ku dominon ngjyra e kuqe dhe aty ku dominon ndonjë ngjyrë tjetër më e çiltër

Magjia e ngjyrave dhe ndjenjat që na shkaktojnë


Ashtu sikurse besohej për numrat dhe format e manifestimit mistik të ndikimit të tyre në jetën tonë të përditshme, jo vetëm urtësitë e lashta të civilizimeve të ndryshme, por edhe psikologjia jonë bashkëkohore, vlerëson rëndësinë e madhe të ndikimit të ngjyrave në krijimin e efekteve të ndryshme psikike dhe gjendjeve të caktuara emocionale dhe shpirtërore në përgjithësi. Ngjyrat vërtet kanë një ndikim të pamohueshëm në gjendjen tonë emocionale dhe atë mund ta ndjeni çdo ditë. Humori juaj nuk është i njëjtë në një ambient ku dominon ngjyra e kuqe dhe aty ku dominon ndonjë ngjyrë tjetër më e çiltër. Për këtë qëllim, edhe arkitektët kujdesen që dhomat dhe ambientet me përdorime të ndryshme, të kenë ngjyra të caktuara. E njëjta gjë ndodh edhe me rrobat që ne i veshim. Edhe këtu, ngjyrat e kanë rolin e tyre vendimtar, si në shkaktimin e gjendjes së humorit tek ne, ashtu edhe në krijimin e efekteve të caktuara tek të tjerët.

Që nga koha e Babilonisë së vjetër, astrologët kanë besuar se çdo planeti i takon një ngjyrë e caktuar dhe ajo, në mesin e shumë elementeve të tjera, luan një rol të rëndësishëm në komentimin parathënës për shenjën e caktuar. P.sh. Diellit, i korrespondonte e verdha e arit dhe e portokallia; Hënës, ngjyra e bardhë; Marsit, e kuqja e mbyllur; Merkurit, tonet neutrale dhe jeshil e çelët; Venerës, jeshil i errët dhe e kaltra; Jupiterit, e kaltra dhe ngjyra vjollcë; Merkurit, ngjyra e zezë dhe e kaltra e mbyllur. Përveç astrologjisë, urtësia e lashtë çifute Kaballeja, manipulon shumë me ritualin e ngjyrave. Sipas saj, vizualizimi mental i ngjyrës së caktuar dhe paralelisht shqiptimi i fjalëkalimit adekuat verbal, arrihet në gjendje transi, gjatë së cilës mund të kontaktohet me nivele të lartësuara hyjnore.

Edhe urtësitë e tjera të lashta, sikurse janë: magjia, hermetizmi, okultizmi, alkimia etj., të gjitha ritualet e veta i mbështesin në veprimin e domethënies së simbolikës së ngjyrave. Sipas ndikimeve të ngjyrave në hapësira të caktuara dhe në gjendjen e përgjithshme emocionale të njeriut, ata kanë përpiluar tabela të veçanta të klasifikimit të tyre, të cilat i ruanin si fshehtësi. Në përgjithësi, popujt e lashtë ngjyrat i kanë klasifikuar si: ngjyra me ndikime pozitive dhe ato që kanë ndikim negative.

Ngjyrat me ndikim pozitiv:

Ngjyra vjollcë simbolizon inteligjencën, dijen dhe triumfin;

Ngjyra e kaltër simbolizon natyrën e panënshtrueshme të njeriut;

Ngjyra jeshile simbolizon shpresën, besimin dhe fitoren;

Ngjyra e bardhë simbolizon pastërtinë, gëzimin dhe të vërtetën;

Ngjyra e kuqe simbolizon vlerën, fuqinë dhe shëndetin;

Ngjyra e verdhë e artë simbolizon suksesin.

Ngjyrat me ndikim negativ:

Ngjyra e zezë simbolizon vdekjen, kobin dhe vajtimin;

Ngjyra e verdhë e mbyllur simbolizon tradhtinë, ambiciet dhe dyfytyrësinë;

Ngjyra e hirtë simbolizon gabimet dhe pendimin;

Ngjyra e purpurt simbolizon shkatërrimin dhe disfatën;

Ngjyra portokalli simbolizon lakminë;

Ata që s'kanë dashur të rrezikojnë fatin e tyre, i kanë kushtuar një kujdes të veçantë kombinimit dhe kontrasteve të këtyre ngjyrave. Ngjyra e bardhë nuk duhet të përzihet me ngjyrën vjollcë; e verdha me të hirtën ose me të kaltrën e mbyllur; e kuqja me portokallinë; jeshilja me të hirtën; e bardha me të kaltrën etj.

Si kombinime të ngjyrave që do të ndikonin pozitivisht në fatet njerëzore konsideroheshin: e kuqja me vjollcën; e kaltra e mbylltë me të portokalltinë; e kaltra a hapur me jeshilen e mbylltë; e zeza me të verdhën etj.

Edhe ditët e javës kishin ngjyrat e tyre: e hëna ishte me ngjyrë të bardhë: e marta me ngjyrë të kuqe, e mërkura kishte ngjyrë jeshile; e enjtja mbante ngjyrën e purpurt; e premtja identifikohej me të kaltrën; e shtuna me të kaltrën e mbyllur dhe e diela kishte ngjyrë portokalli. Ngjyrat që më së shumti përmenden në mitologjitë dhe besëtytnitë popullore janë: e bardha, e zeza, e kuqja, e kaltra, jeshilja dhe e verdha. Filozofi i lashtë Filioni nga Alaksandria, konsideronte se i tërë universi është i ndërtuar nga katër ngjyrat që i simbolizojnë të katër elementet: e bardha, tokën; jeshilja ujin; ngjyra vjollcë, ajrin dhe e kuqja, zjarrin. Ndërsa, të shtatë ngjyrat e tjera që pasojnë, sipas Filionit, kanë përputhshmëri numerike dhe harmoninë e shtatë ditëve të javës, shtatë notave muzikore, shtatë qiejve, shtatë planetëve etj. Edhe psikiatri bashkëkohor Karl Gustav Jungu ka konstatuar se në koncepsionin e psikoanalizës, ngjyrat shpalosin funksionet themelore psikike të njeriut. Domethënia simbolike e gjashtë ngjyrave më të rëndësishme që konsiderohen si bazë e formimit të shumë nuancave të tjera kolorite ka vlerë shumë të rëndësishme për gjendjen shpirtërore që i shkaktojnë njerëzve që i veshin dhe atyre që i shikojnë.

NGJYRA E BARDHË

- Edhe pse në Kinë dhe Japoni ngjyra e bardhë simbolizon zinë dhe vdekjen, ajo në besimet e popujve tjerë të botës, ka domethënien e ngjyrës së dritës. Është ngjyrë që simbolizon pastërtinë dhe kthjelltësinë, gjendje humori, festën, gëzimin dhe harenë, pafajësinë dhe virgjërinë femërore, sinqeritetin etj. Por, tek disa popuj ekziston besëtytnia që prania e disa llojeve të luleve të bardha në shtëpi nuk sjellin fat.

NGJYRA E ZEZË

- Zakonisht është negative dhe ka të bëjë me: terrin, vdekjen, varfërinë, kobin, kaosin... Ngjyra e zezë është ngjyra e djajve, shtrigave dhe e demonëve. Gjithmonë kjo ngjyrë shprehet si manifestim i së keqes. Në letrat e fatit Tarot, ka domethënien e vdekjes. Tek shumë popuj besohet se vezët e zeza kanë fuqi magjike, ndërsa pula me ngjyrë të zezë parashikon varfërinë. Nëse buqetën e luleve e lidhim me fjongo të zezë, kjo simbolizon vdekjen. Në hieroglifët egjiptiane, pëllumbi i zi ka qenë simboli i femrës, e cila gjatë tërë jetës ka mbetur e ve. Ndërsa, Kalorësi i Apokalipsës (paralajmëruesi i shkatërrimit të botës), tregohet se kalëron një kal të zi. Në shumë vende të botës besohet se nëse ju prehet rruga nga macja e zezë, nuk do të keni fat, ndërsa romakët e vjetër ditën e "pafat" e kanë shënuar me gur të zi. Në Bibël thuhet se Juda që e tradhtoi Jezusin është i mbuluar me të zezë. Por, e zeza, si simbol, shpesh nuk përdorej në kontestin negativ.

Në kulturat e pasura tradicionale të shumë popujve, lidhja e shiritit të zi është përdorur për largimin e zënies së frymës, dhimbjes së kokës dhe dhimbjeve të dhëmbëve.

NGJYRA E KUQE

- Ngjyra e kuqe është njëra ndër ngjyrat më të rëndësishme të simbolikës rituale okulistike. Konsiderohet si ngjyra e gurit alkimist të të urtëve që në vete mban vulën e shenjës së diellit. Është ngjyrë e shpirtit të shenjtë, e viktimizmit, zjarreve hyjnore, bukurisë, begatisë dhe dashurisë. Po ashtu, konsiderohet edhe si ngjyrë e luftës, gjakut, shqetësimeve kolektive, emocioneve dhe urrejtjes. Jo vetëm kaq! Më tej, ngjyra e kuqe trajtohet si ngjyrë e shpirtit, epshit, dijenisë, mençurisë si dhe urtësisë ezoterike. Të gjithë magjistarët, gjatë ritualeve të tyre magjike, vishnin pelerinat me ngjyrë të kuqe. Edhe sipas mësimeve biblike, gjatë krijimit të njeriut të parë (Adamit) është përdorur dheu i kuq. Në Japoni, e kuqja është ngjyra e sinqeritetit dhe besnikërisë. Atje, zakonisht, në veshjet e tyre tradicionale, të kuqen e bartin femrat. Në Romën e lashtë, ngjyra e kuqe ka qenë ngjyrë e fisnikëve, gjeneralëve dhe shtresës elitare. Në Kinë dhe Rusi, ngjyra e kuqe u paraprinte të gjitha riteve popullore e veçanërisht atyre që i kushtohen pranverës, fejesës dhe lindjes. Për fëmijët e shëndoshë, thuhet se është i kuq si gjaku. E, nëse e ëndërron të kuqen, do të thotë fat në dashuri.

NGJYRA JESHILE

- Në besimet e popujve që nga lashtësia dhe në kohërat e sotme, ngjyra e gjelbër simbolizon fuqinë, besimin, ringjalljen, natyrën, qetësinë shpirtërore dhe mirëqenien në përgjithësi, prandaj edhe jo rastësisht është përvetësuar si ngjyra bazë e besimit mysliman. Nga ana tjetër, ekzistojnë edhe popuj të tjerë që këtë ngjyrë e konsiderojnë si të pafat dhe ngjyrë e njerëzve të vegjël, "e vegjëlisë". Në këto besime, ajo konsiderohet se është e pafat, veçanërisht tek të dashuruarit kur ata me vete mbajnë eventualisht ndonjë veshje apo send që ka këtë ngjyrë. Në Anglinë e vjetër, ngjyra jeshile simbolizonte pranverën, rilindjen dhe shëndetin e mirë. Të dhuruarit dikujt në mëngjes ndonjë send me ngjyrë jeshile është konsideruar si fatsjellëse.

NGJYRA E KALTËR

- Kjo ngjyrë konsiderohet si ngjyra e qiellit dhe e shpirtit. Në planin psikik, e kaltra është ngjyra e mendimeve, ndërsa e kundërta në orientin e lashtë, kjo ngjyrë simbolizonte brengën dhe dhembshurinë, ndërsa në besimet e disa popujve tjerë ajo shpreh sinqeritetin dhe aftësinë kreative. Po ashtu, është shumë i përhapur besimi se ngjyra e kaltër sjell fat dhe na mbron nga ndikimet negative psikike dhe shpirtrat e ligë.

Të veshësh veshje me ngjyrë të kaltër në ditën e parë të martesës është besuar se bashkëshortëve të ardhshëm në jetën e përbashkët bashkëshortore do t'iu sjellë fat, harmoni dhe lumturi. Po ashtu, duhet përmendur edhe një besim që është tejet i përhapur edhe në kohën e sotme dhe ka të bëjë me bartjen e zinxhirit apo varëses me guralacë të kaltër rreth qafe, se ato na ruajnë nga gripi, ftohjet dhe inflamacionet e ndryshme.

NGJYRA E VERDHË

- Është ngjyra e arit, dritës diellore dhe inteligjencës kreative. Në besimet e popujve të lindjes, kjo ngjyrë simbolizon dobësinë dhe sëmundjen. Ndërsa, zakonisht konsiderohet se veshjet me ngjyrë të verdhë, në veçanti femrave u sjellin magnetizmin, tërheqjen, gëzimin dhe harenë. Në marketingun bashkëkohor, ngjyra e verdhë konsiderohet si ngjyrë që tërheq vëmendjen e të tjerëve. Jo më kot shumica e reklamimeve të ndryshme krijohen nga ngjyra e verdhë.

Përgatiti

KLARITA BAJKRAKTARI

RD

  • Postime: 22764
  • Gjinia: Mashkull
M A X
#1 ne: 09-01-2012, 20:44:29
Mund të zgjidhim ta besojmë ose jo, por të gjithë ne kemi përceptimin tonë për magjinë dhe për formën e saj më të rrezikshme, atë të zezë. Emisioni i “Pasdites”, në serinë e tij të parë për vitin 2012, u ndal pikërisht në trajtimin e kësaj teme, që pavarësisht arritjeve të shkencës, qëndron pothuajse ende një enigmë e plotë.

Për të debatuar mbi këtë çështje, në studio u përplasën tre njerëz me profile të ndryshme. I pari, Hadit Myftari, është një imam në një xhami të Prizrenit. Arjana Reli, psikiatre përfaqësonte pjesën shkencore, ndërsa Elona Nallbani, soliste në “TOB”, solli përvojën e saj si një njeri supersticioz dhe që është i prekur nga kultet e magjisë jo në mënyrë direkte.

“Magjia, në vetvete është një pakt me Djallin”, shpjegoi në marrjen e fjalës imami Myftari. “Allahu, në Kuran na ka përmendur magjinë dhe na ka paralajmëruar se puna me të është e rrezikshme dhe i nxjerr nga feja besimtarët e i bën renegatë. Kjo ndodh sepse magjia është diçka që njeriu, magjistari, vepron nëpërmjet djajve”.

Myftari shpjegoi se si funksionon kjo magji. “Duke i marrë thonjtë njeriut që do të sëmurë, qimet, rrobat dhe kështu me radhë, e dëmton në trupin e tij dhe ndikon në marrëdhëniet e tij. Dëmi i magjisë është i madh. Dëmton trupin e njeriut, ai mund të shkurorëzojë dikë nga gruaja, mund ta heqë nga puna, mund ta sëmurë deri në paralizim dhe mund t’i krijojnë sëmundje të pashpjegueshme, pasi analizat dalin të gjitha saktë. Magjia e keqe mund të sjellë edhe vdekje”.

Imami shpjegoi se janë dy mënyrat për t’u çliruar nga ky mallkim. “Nëse analizat dalin saktë dhe vazhdon vuajtje, atëherë mund të jesh i prekur nga magjia. Shërimi i magjisë ndodh në dy forma, në mënyrë të lejuar dhe illegal. Një nga format është duke lexuar citime kurani, lutje të Profetit dhe me lejen e Allahut arrihet shërimi. Magjistarët gjithashtu mund të sjellin shërim, duke kënaqur Djajtë që sjellin magjinë nëpërmjet veprimeve kundër Allahut”.

Nga ana e saj, Arjana Reli u përpoq të sillte një shpjegim shkencor për këtë fenomen. “A është trill i mendjes? Unë jam pjesë e armatës së shkencëtarëve, por në materialet tona bashkëkohore nuk mohohet tërësisht ndikimi i këtyre fenomeneve tek njeriu. 35 fakultete në Shtetet e Bashkuara të Amerikës ofrojnë kurse të mjekësisë alternative, që merret drejtëpërdrejtë me trajtimin e pasojave qe këto fenomene shkaktojnë tek njeriu”.

Sipas Relit, kundërshtia midis bestytënive fetare dhe shpjegimeve shkencore nuk është e madhe. “Ne i pranojmë, mundohemi të japim shpjegim shkencor, deri kur jemi të paqartë për pjesën që është e panjohur dhe deri këtu ndalojmë… deri kur ne i shpjegojmë, do të thotë që edhe përpiqemi të japim argument për ta zgjidhur këtë lloj enigmash. Nga këndvështrimi i psikiatrisë, këto përjetime nga personi i ndikuar nga magjitë apo fenomene të tjera, pjesa e lidhjes së mendjes me trupin është shumë e rëndësishme”.

Një soliste në Teatrin e Operës dhe Baletit, Elona Nallbani u shpreh se “Nuk kam ndonjë informacion shumë të gjerë, s’kam argumente ekzakte dhe absolute. Unë besoj në Zot, por nuk kam një besim fetar specific. Nisur nga kjo e kam  të vështirë të pranoj besimin në magjinë e zezë absolute. Është relative dhe nuk diskutohet, por nëse ti nuk e ke përjetuar dhe ta kesh të faktuar, është e vështirë të thuash që ekziston apo jo…  Gjithsesi, jam deri diku supersticioze.  Në ditët e mia të këqija, atëherë kur humori nuk është i mirë, gjëja e parë që më vjen ndërmend është që mund të më kenë marrë më sysh”.

Në vazhdim të serisë së “Emisionit të Pasdites”, dy sekuenca filmike dëshmuan se sa i përhapur është besimi në magji në popullsinë shqiptare. Kamerat e “TCH” intervistuan banorët e fshatit Baldushk dhe identifikuan një grua që pretendonte se prishte magji në Libofshë, Fier, material që mund t’i shikoni në brendësinë e emisionit të plotë, midis galerive të videove në faqen tonë të internetit.

I pyetur për ritualet konkrete të magjisë, imami Myftari u shpreh: “Magjia nuk duhet patur frikë. Midis rasteve që kemi prishur kemi patur zhivë, pe me nyje, që bëhen me anë të magjistarit, me lexime dhe bashkëpunim me Djajtë që kundërshtojnë Allahun drejtëpërsëdrejti dhe bën që një njeri të sëmuret. Kokër lajthi e futur në zhivë, që është edhe e ndaluar ligjërisht pasi zhiva nuk duhet të tregëtohet, pretendon se e mbron atë që e ka, porn ë fakt e çmend”.

Sipas imamit, “e vetmja mënyrë për t’u mbrojtur është nëpërmjet besuimit tek Allahu. Ne, përpara se t’I lexojmë citate nga Kurani, i dërgojmë besimtarët tek mjeku dhe i trajtojmë vetëm nëse nuk kanë patur shërim tek ata. Pra, nëse një rast është për psikiatër, ne nuk e marrim përsipër”.

Duke u thelluar tek magjia, “Napa e të vdekurit, uji me të cilin është larë i vdekuri, sjell ftohje midis çiftit bashkëshortor. Ky është vetëm një rit, pasi magjia është një profeson që magjistarët mësojnë njëri-tjetrin. Thonjtë, lecka e rrobave përdoren dhe bëhen si adresë ku të shkojë Djalli e ku të dëmtojë”.

Së fundmi, edhe Reli u përpoq të tregonte mbi botëkuptimin shkencor për magjinë. “Mendja njerëzore ndikohet nga fenomenet mistike. Megjithatë, vendi ku janë vendosur intervistat dhe grupmoshat e të intervistuarëve që pamë më bën përshtypje. Unë do të thoja që janë më shumë të sugjestionueshëm mbi pasojat e ndikimit të magjisë zonat me nivel më të ulët të njohurive dhe një grupmoshë e madhe, të paktën në Shqipërim.

Në klasifikimet që bëjmë në psikiatri, bëjmë një manual mbi kritiret e të cilit vendosim diagnozat dhe nuk anashkalojmë botëkuptimin, cilës klasë i përket dhe çfarë botëkuptimi fetar ka. Dmth, nëse unë kam përballë një besimtare muslimane dhe më thotë që unë nuk ndihem mirë dhe kam lexuar se janë ndikimet e magjisë, më duhet ta pranoj këtë, pasi formimi i saj fetar e përfshin këtë dhe është antishkencore nga ana ime ta trajtoj si psikozë apo delusion, një bindje fallso”. /top channel